Välj en sida

Nu är det dags..

4. jan 2026 | 0 Kommentarer

Som jag berättade drattade jag i backen förra veckan för att det var glashalt på våra vägar i trädgården (och när jag gnisslade om det vid receptionen fick jag DEN STRÄNGA BLICKEN och en sträng röst som läxade upp mig och som sa att det veeeeerkligen inte gick att sanda och salta dem för trädgårdsmästarna hade ju nog att göra och DESSUTOM STOD DET JU PÅ SKYLTEN ATT DE INTE VAR SANDADE (och vaffö måste tanten då gå ut där??) och stränga blicken tittade irriterat på gnälltanten. Alltså det sandas inte och nu har det snöat och då är det ju inte så halt och jag vågade mig ut igår och som nordbor gladde mig över lite snö men mindes också mina 12 timmar på akuten (inte särskilt uppbyggande..) men nu är det skitkallt och allt har frusit till is (=glashalt) så tanten stannar snällt inne och går istället ner på löpbandet och funderar på hur det gick till när hon blev tant och inte vågar gå ut när solen skiner i snön (och i isen, tyvärrr..). Att det kan gå så å satans fort ….

nästa bidrag

senaste kommentarer

  1. Jo du, jag älskar också den här staden och kan inte tänka mig att bo någon annan stans - det…

  2. Vilken tanke Kersti, så har jag aldrig tänkt. Men det stämmer verkligen! Hoppas du får en fin sommar i Småland,…

Prenumerera på mitt nyhetsbrev

Hej
Trevligt att träffas!

Registrera dig för att få innehåll i inkorgen, när jag skrivit något nytt.

Vi spammar inte! Läs vår integritetspolicy för mer info.

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *