Imorgon ska det visst bli 45 grader – vi närmar oss halva kokpunkten – och det är odrägligt varmt. Har ändå turen att bo lite i det gröna och vi fixar säkert en eller en annan grad lägre än inneerstaden men ändå.. Vi svenskar är inte gjorda för sånt här och tänker med fasa på länder där det är ännu varmare och kvinnorna går täckta i svart uppifrån och ner – gärna syntet. Hur överlever man det?
Här gäller det att hänga på låset till livs medel klockan 8 och sen hem och bomma igen dörrar och fönster och den lilla pytteventilatorn som jag har jobbar livet ur sig. Igår försökte en kompis och jag köpa var sin bättre modell men det fanns inte EN ENDA VENTILATOR kvar på det varuhuset.
Tyckte att jag hade en lysande idee nyss – ner och röja upp källaren men det hjälpte inte heller, nybyggda hus har varma källare. Jag tänkte att jag kunde ju röja upp lite, döstäda lite så att säga, men det blidde inte så mycket bättre utan mina flickor måste nog ändå beställa en liten lastbil från Rumänien och få bort allt. Jag har nu lärt mig att vi gamlingar är i absoluta RISKZONEN och det gäller att dricka, dricka, dricka annars trillar vi döda ner. Okej, för min del är det också okej om det går fort nog, men jag har lärt mig att de inte ger upp innan den gamla tanten lever igen. Totalt onödigt..

45 grader tycks nära helvetet. Eller i alla fall skärselden. Men den tror vi ju inte på. Den togs bort för oss före klimatomställningen. Dom som gjorde det, siste inte vad dom gjorde.
Här är det svalt. För i morgon bara 35 profeterat. Det är verkligen inget att komma med.
Dricka mycket är även här devisen. Maken tycker två koppar te och två kaffe utspritt över dagen räcker.
Till den sista meningen vill jag foga, att vi är några trogna utspridda i världen
(kanske inte så många …) som är lyckliga och tacksamma varje gång du blir utskriven från sjukan.
Kram påre, bruden 😍🫶🏻❤️💖